Monday, May 25, 2009

Selayang Pandang Kursus Jenazah 240509

khusyuknye mendengar...

ready nak solatkan 'jenazah apis'

Al-Fadhil Ust Sulaiman Daud


handout KJ



akram n luqman mengkafankan apis


Alhamdulillah...itulah ungkapan yang dapat saYe titipkan di sini apabila kursus jenazah(KJ) berakhir dengan jayanya...seramai 33 orang menyertai KJ yang buat julung kalinya diadakan di MMMC Melaka Campus ini...iA,kalau tiada aral,saYe merasakan KJ ini patut diadakan lagi buat batch-batch junior nanti,actualy...Al-Fadhil Ust Sulaiman Daud banyak memberikan input-input yang berguna serta berkongsi pengalaman berharga beliau...satu je yang saYe ingin berkongsi di sini iaitu tentang SABUN TAHARAH...anda penah dengar tak??anda HARUS tahu pasal sabun ni (p/s:dimaklumkan hebahan ini tidak membawa kepada kenuntungan mana-mana syarikat!!)...sabun ini diperbuat daripada 3 elemen viz 90% tanah + 5% minyak zaitun + 5% pewangi halal...sabun ni traditionaly digunakan semasa memandikan mayat BUT WAIT!!!sabun ini juga boleh digunakan untuk membasuh najis mughalazah(samak) [boleh digantikan kaedah biasa pembasuhan 7 kali air tanah + 1 kali air mutlak...] & sabun ini juga boleh kita gunakan untuk mandian sehari-hari...menarik bukan?mari kita tinggalkan Palmolive,Lux,Dove or even Zaitun(nama cukup main sedap,tapi bukan dimiliki oleh 'orang kita') dan beralih ke SABUN TAHARAH...thnx to kay for d pics...











3 comments:

cHe'aHwaKs said...

dulu jelita pun guna sabun taharah cuci muka. hebatkan. hehe...

cik syahira said...

salam cousin.

terima kasih yer utk info sabun tu.
ok.. lepas ni bertukar ke sabun taharah pula.
;)

dr gLoCaL said...

@jelita:che ah memanh handal bab2 ni kan..hehehe

@kazen:tukar jangan tak tukar..haha